Bij welke instantie dienen de onderzoeken te worden ingediend?

Voor omgevingsvergunningen (bouwen) zijn de desbetreffende gemeenten bevoegd gezag. De gemeenten zullen de vergunningsaanvraag dan ook zelf afhandelen. Als er sprake is van activiteiten op of in de bodem (bijvoorbeeld graven, saneren of toepassen van grond) dient voor deze activiteiten mogelijk een melding of informatieplicht te worden ingediend via het DSO. In sommige gevallen dient het bodemonderzoek als bijlage bij deze melding te worden gevoegd. De RUD Utrecht beoordeeld deze meldingen namens het bevoegd gezag (de gemeenten). Indien er sprake is van verontreinigingen die vallen onder het overgangsrecht van de Wet bodembescherming dient u het bodemonderzoek (en (BUS-) saneringsplan) in te dienen bij de RUD Utrecht via bodemloket@rudutrecht.nl.

Mocht u vragen hebben dan kunt u deze stellen aan bodemloket@rudutrecht.nl.

Om de onderzoeksresultaten die uitgevoerd worden met het nieuwe protocol goed te kunnen beoordelen zal er altijd om een .xml-export worden gevraagd.